Slovenskí blogeri – šikovní, unikátni, jedineční, určujúci trendy – takí sú mnohí z nich. V seriáli Najlepšie slovenské blogy a blogeri vám každý týždeň predstavíme blog, ktorý stojí za povšimnutie.
Ste bloger, majiteľ e-shopu alebo webovej stránky? Potom oceníte tipy a triky pre online marketing, ktoré s nami zdieľa VISIBILITY.sk. Čo je VISIBILITY, o čom je ich blog a čo je aktuálne v online svete? Odpovedá Júlia Micháleková, Digital Director VISIBILITY (internet marketing agency).
O čom je VISIBILITY blog, komu je určený?
Hlavnou témou nášho blogu je to, čo robíme v praxi. Čiže online marketing. Zameriavame sa na content marketing, SEO, PPC, copywriting alebo webdizajn. Často tu však nájdete aj motivačné články o timemanažmente, leadershipe a vzdelávaní.
VISIBILITY s.r.o. je internetová marketingová agentúra. Kto píše blog a aký má blog zmysel pre agentúru? Nie je písanie a zverejňovanie článkov strata času? Mnohí si myslia, že blogy nik nečíta…
Poslaním VISIBILITY je šíriť lásku a vzdelanie. Okrem zisku chceme produkovať aj hodnotu. A tú vidíme práve vo vzdelávaní. Blog je ideálny priestor na túto činnosť. A samozrejme z toho máme prospech aj my sami. Tvorba contentu je základom každej dobrej online stratégie. Tvorí jadro nášho marketingu a propagácie. Budujeme si pomocou neho meno a značku. Navyše chceme aby klienti našej práci rozumeli. Práve tvorba takéhoto obsahu nám v komunikácii s nimi pomáha.
Na náš blog môže prispievať každý z našich takmer 40 zamestnancov. Túto možnosť využíva približne polovica z nich. Najviac ich k písaniu motivuje práve úspech a čítanosť článkov, ktorá z mesiaca na mesiac neustále rastie.
Desatoro úspešného blogu
1. V prvom rade musíte vedieť pre koho obsah tvoríte. Musíte poznať svoje persony.
2. V druhom musíte poznať cieľ. Čo chcete článkami dosiahnuť a ako úspech zmerať.
3. Predtým ako začnete písať, by ste mali predovšetkým veľa, veľa čítať. Čítanie slúži ako skvelá inšpirácia a motivácia.
4. Naučte sa kreatívne písať.
5. Treba ovládať gramatiku. Hrúbky, preklepy a veľa chýb pôsobí rušivo.
6. Vytvorte skvelý titulok. Titulok býva často zanedbávaný. Treba si však uvedomiť, že je to prvý kontakt užívateľa s vašim článkom. Práve titulok rozhoduje o tom, či si ľudia na článok kliknú alebo nie.
7. Diverzifikujte obsah na webe. Nikoho nebaví čítať dokola o tom istom.
8. Nezabúdajte na SEO.
9. Jedna vec je napísať skvelý článok. Ďalšia je dosiahnuť, aby sa o ňom ľudia dozvedeli. Robte všetko pre to, aby sa vaša práca dostala k tým správnym ľuďom.
10. Robte to s láskou 🙂
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Najlepšie slovenské blogy a blogeri – Cestovanie svetom
Čo je:
– Content management– Tvorba obsahu, ktorý je pre ľudí natoľko zaujímavý, že ho budú sami šíriť. Môže ísť o článok, infografiku alebo video. Pointa content marketingu je v tom, že pre ľudí je obsah natoľko hodnotný, že naň odkážu zo svojich sociálnych sietí alebo svojich vlastných webov.
– Responzívny web– Ide o vytvorenie webdizajnu, ktorý sa zobrazuje prehľadne na všetkých zariadneiach od počítačov, cez tablety až po mobily
Dôležité skratky v online svete, ktoré musíme poznať?
Co sa skratiek a pojmov tyka, urcite by som odporucala pozrieť sem: digitálny slovník.
Čo je aktuálne dôležité pre Google z hľadiska umiestnenia vo vyhľadávaní?
Mať kvalitný web, na ktorom bude pravidelne pribúdať originálny obsah. Tento obsah by mal odrážať trendy vo vyhľadávaní a mal by byť pre ľudí zaujímavý, aby naň odkazovali a zdieľali ho.
Vlastním web, e-shop, blog v slovenskom jazyku – na akých sociálnych sieťach by som nemal chýbať?
Na Slovenku je „vládcom“ sociálnych sietí jednoznačne Facebook. Samozrejem nie je vhodný pre úplne každého. Hlavne pokiaľ ide o B2B komunikáciu alebo technickejšie témy. Hneď po Facebook by som odporúčala založiť Instagram. Viete vďaka nemu tvoriť pekný obsah, komunikovať produkty, značku, svojich ľudí či firemnú kultúru. Twitter sa tiež oplatí založiť, ale iba pokiaľ má váš biznis za cieľovku skôr IT alebo marketingových pracovníkov.
Online reklama – ktorá je relevantná a čo sú podľa Vás zbytočne vyhodené peniaze?
Najvhodnejší typ online reklamy sa líši podľa druhu podnikania. Určite by som však odporučila začať PPC reklamou vo vyhľadávaní Google. Pri tomto type reklamy neplatíte za to, že sa reklama zobrazí. Platíte, až keď si na nu používateľ reálne klikne.
Čo ponúka internetová marketingová agentúra VISIBILITY?
Zameriavame sa hlavne na content marketing a výkonnostný marketing (SEO, PPC). Taktiež sa venujeme kreatívnym online kampaniam, tvorbe firemnej idetity alebo komunikácii na sociálnych sieťach.
Najčastejšia požiadavka vašich klientov?
Zvýšiť návštevnosť webu a týchto návštevníkov premeniť na reálnych zákazníkov.
Predstavme si majiteľa webu, ktorý plánuje osloviť VISIBILITY. Ako začať?
Napíšte na info@visibility.sk 😉
Chcete sa o VISIBILITY dozvedieť viac? Sledujte ich web www.visibility.sk, blog, FB alebo Instagram.