Ak máte vlastnú predajňu (a v podstate je jedno, o aký tovar) ide, určite nám dáte za pravdu, ak povieme, že nie je to len tovar samotný, čo predáva. Dôležité sú aj rôzne faktory, ktoré na prvý pohľad s predajom príliš nesúvisia. Napr. osvetlenie predajne a tovaru v nej.
Podpora predaja a úspora nákladov
Možno ste to netušili, ale svetlo je jeden z najdôležitejších elementov podporujúcich predaj. Ak je totiž tovar vhodne osvetlený, zvýrazní to jeho farby, ktoré priam zažiaria, vďaka čomu budú produkty na zákazníkov pôsobiť atraktívnejšie. A to samozrejme zvyšuje šancu, že si daný produkt kúpia. Na dôležitosť správneho osvetlenia obchodu preto netreba zabúdať.
Rekonštrukcia osvetlenia predajne však môže vášmu biznisu pomôcť aj iným spôsobom. V závislosti od stavu vášho starého osvetlenia je tu potenciál výrazne ušetriť na spotrebe energie potrebnej na osvetlenie predajne. Veď sama najlepšie viete, aká veľká časť výdavkov na elektrickú energiu sa týka svietenia.
LED osvetlenie otvára nové možnosti
Spomínaná úspora a tiež zatraktívnenie tovaru na predajni sú najvýraznejšie pri zmene starého osvetlenia pozostávajúceho z klasických žiaroviek za moderné LED osvetlenie. Náklady na svietenie pri takýchto modernizáciách často klesnú aj viac ako o polovicu. Samozrejme, záleží od stavu pôvodného osvetlenia a od toho, aký bude nový návrh LED osvetlenia.
Každopádne, vďaka takejto výraznej úspore nie je ničím výnimočným, keď má investícia do rekonštrukcie osvetlenia návratnosť menej ako 3 roky. A to počítame čisto s úsporou energií, keďže prínos v podobe vyššieho zisku vďaka väčšej atraktivite tovaru sa pochopiteľne nedá predom príliš exaktne vypočítať.
Zdroj obrázka:
Autor: krakenimages.com / freepik.com
