Vlna ochladenia, ktorá vystriedala obdobie, kedy veľa ľudí malo podľa počasia pocit, že je ešte len jeseň a nie zima, priniesla motoristom zvýšené riziko problému, ktorý aspoň raz postihol už väčšinu vodičov. Reč je o vybitej autobatérii.
Komu sa ešte nestalo, že nemohol v zime naštartovať kvôli autobatérii?
Určite to poznáte aj vy: ráno sa chystáte vyraziť do práce, sadnete do auta, chcete naštartovať a nič. Alebo prinajlepšom vás čaká jeden, či dva lenivé pokusy, prípadne len cvakanie štartéra. V takejto chvíli väčšine vodičov hneď napadne, že autobatéria je vybitá. Keďže zákon schválnosti platí aj v takýchto situáciách, zaručene sa vám to stane vtedy, keď sa najviac ponáhľate.
V takých prípadoch je potrebné nájsť niekoho, kto vaše auto naštartuje pomocou štartovacích káblov, aby ste príliš nemeškali na ceste za povinnosťami a zároveň sa treba poučiť do budúcna a naučiť sa udržiavať autobatériu v čo najlepšej kondícii. Aby sa z vás v predajni Varta Žilina nestal pravidelný zákazník, ktorý mení autobatériu nadpriemerne často.
Ako sa pričiniť o čo najdlhšiu výdrž autobatérie?
Výhodu v tomto smere majú tí vodiči, ktorí majú možnosť parkovať svoje auto v garáži. Nemusí byť ani vykurovaná ak v nej teplota neklesá pod nulu. Toto sa však rozhodne netýka všetkých, práve naopak. Väčšina ľudí je odkázaná na parkovanie na ulici bez ohľadu na to aké veľké mrazy sú. Ako môžete autobatérii pomôcť, keď je to aj váš prípad?
Je to jednoduché, to najlepšie, čo môžete pre svoju autobatériu robiť, je často jazdiť. Avšak nie je jazdenie ako jazdenie. Pri krátkych jazdách, ktoré nie sú konštantné, nestihne alternátor autobatériu dobiť, respektíve „doplniť“ stratu vzniknutú štartovaním a autobatérii to ešte viac uškodí.
Ak sa krátkym trasám neviete vyhnúť, absolvujte aspoň každý druhý týždeň (a ideálne každý týždeň) jednu dlhšiu jazdu. Nemusíte prejsť polovicu krajiny, na úplne dobitie autobatérie by vo všeobecnosti mala stačiť zhruba polhodina jazdy, respektíve cca 50 kilometrov.
Zdroj obrázka:
Autor: Kmikhidov / Shutterstock.com
